Gambia Kotu

16 november 2012 - Banjul, Gambia

Vrijdag 16-11-2012
Vandaag een relax dagje dus geen wekker vandaag
Ontbijt was weer lekker, ze hadden vandaag ook pannenkoeken
Om 10.00 uur wordt de cd gebracht van onze excursie maar uiteraard is er nog niemand geweest dus hebben we 550 delasi bij de receptie neergelegd en vanmiddag maar ff kijken
De zon is niet zo sterk vandaag maar we liggen wel lekker op het strand
De golfen zijn mega hoog duzz we huren twee surfborden dit was echt super gaaf en na afloop 60 delasi betaald (1,50 euro) al wilde de meneer het dubbele maar dat kreeg hij niet ook hier moet je gewoon afdingen en houden we weer over om bij Omar de juicheman twee sapjes te bestellen en bij Kunta Kunta fruit
Oshman onze gids kwam ook nog even langs en ik liet hem mijn senegambia boek zien met de landkaart van Gambia erin en liet hem aanwijzen waar we zondag met hem mee naar toe gaan
En hij vertelde dat we naar de grootste markt van Gambia gingen en midden Gambia
Savonds zijn we gaan eten in het senegambia gebied gegaan en werden in een open jeep geladen ( taxi) encht lache weer en toen bij een Libanees gegeten echt heerlijk
We kregen een drankje van de eigenaresse die buiten met haar kind zat met een waterpijn in dr mond bizar weer
Nog even heen en weer gelopen waar we de taxi chauffeur van gisteren weer tegen kwamen die zei waarom heb je mij niet gebeld om jullie te brengen en wees meteen de plek waar zijn barrel stond voor al we weer terug wilden
Nog even heen en weer gelopen en hier en daar zijn er mensen muziek aan het maken en ben je overal welkom
Nog ff een drankje gedaan en toen weer terug
Ik moest onwijs nodig naar de wc maar ze hadden daar geen wc papier dus met dichtgeknepen billen de taxi in maar omdat onze chauffeur er nog niet was zou die andere jongen ons wel ff rijden
Nou die wist niet eens hoe het moest we lagen in een deuk
Uiteindelijk kwam de chauffeur eraan en jumpen in de taxi en die andere met zo, n hoge rasta hoed ging er naast zitten wij moesten lachen joh want ze zien er niet uit
Ze vroegen of we mee naar een feest gingen dat was daar elke vrijdag avond
We zeiden dat we al plannen hadden maar dat ze ons volgende week vrijdag avond wel op mochten halen ( hahahahhaahha dan zitten we al in het vliegtuig terug) ze waren helemaal in hun nopjes Hihihihi
Eenmaal in het hotel moest ik echt naar de wc en het zag er niet best uit
Ik was ook geprikt en weet nog steeds niet waardoor maar vond het wel eng omdat ik in het senegambia gebied niet lekker werd
Dus lekker mijn bed ingegaan