Dag 1 Saint Augustine

30 juli 2012 - St. Augustine, Verenigde Staten

Maandag 30 Juli 2012 Saint Augustine (FL)

Nog nooit zo relaxed mijn koffers ingepakt. Het idee dat we met het gezin naar America gaan onderdrukt deze spanning. De 35 kilo bagage pp komen we lange na niet aan dus de fantasieën rijzen de pan uit met wat we allemaal wel niet gaan kopen. Zelfs de nicotine voorraad van Hans kon gewoon mee.

De reis viel enorm mee. Continu komen er karretjes met eten en drinken langs en als je nog extra wou kon je achter in het vliegtuig halen. Voor de zekerheid hebben we vooraf een entertainmentpakket gereserveerd (en nee dit waren geen clowns die je kids komen vermaken) maar een leuk compact Mezzo apparaat waar je films, series, muziek en spelletjes op kon bekijken echt top en dat met een lekker wijntje erbij. Ook Hans heeft het gered met zijn nicotine pleister en stapte ook relaxt uit op Amerikaanse bodem.

Eenmaal bij de douane merkte we dat de mensen hier mega relaxed zijn en beginnen de zin met Hello How are you doining (in eerste instantie denk je ken ik jou ergens van ofzo maar al snel kwamen we er achter dat ze dit allemaal doen dus we voelde ons meer dan welkom. Bij het douane loket kreeg zelfs Kahlain zijn Knuffel hond Flip zijn eigen paspoort (Dat kan je van de douane in Turkije niet zeggen daar kijken ze je aan alsof je elk moment opgepakt gaat worden en slaan ze de stempel zo wat dwars door de tafel heen) + dat je nog € 15,- voor het visum neer moet leggen.  Maar hier werd je nog net niet met open armen ontvangen. Nog even wat vingerafdrukken en foto’s afgegeven en toen konden we verder.

In de wachtruimte waar we de auto moesten ophalen galmde het nummer No woman no cry van Bob Marley en al zingend wachten we met spanning af wat er voor gereden zou gaan worden.

Een upgrade wilden we niet maar de auto die we zouden krijgen was er niet meer dus kregen automatische een nog grotere auto, dit werd een Chevrolet Suburban, de koffers gingen achter in en we reden met een lach van oor tot oor richting ons eerste hotel.

Maar alleen het rijden er naar toe was al een attractie er rijden alleen maar van die vette bakken en de mega coca cola trucks waren om het zo maar even te zeggen Amazing. Op elk afrit bord stonden restaurants afgebeeld echt te grappig. Uiteraard vielen de voor ons bekenden meteen op (Mac Donalds, Sub Way, Burger King) maar zijn erachter dat je er hier dood mee gegooid wordt en allemaal 24/7  WHAAAAA

Het eerste hotel waar we aankomen is in Saint Augustine (Het oudste stadje met een Spaans tintje van America) zo zijn de kamers trouwens ook ingericht. Ze zijn compact en alles is oud maar wel schoon dus de sfeer is terug te vinden in de kamer zelfs het lichtknopje. Er is een strand van 70 km lang en er zijn verschillende jachthavens in de omgeving waar diverse V.I.P. hun jacht hebben liggen