Dag 2 Saint Augustine (FL)

31 juli 2012 - St. Augustine, Verenigde Staten

Dinsdag 31 Juli 2012 Saint Augustine (FL)

Waar we al bang voor waren gebeurde ook vanmorgen om 5.00 uur allemaal wakker en een scheurbuik niet te kort, uit voorzorg had ik al wat van thuis in de koffer gestopt maar waar moeten we nu ontbijten en vanaf hoe laat kan het.

Op onze kamer lag een gids met allemaal restaurants erin van St. Augustine, een gids zo dik als bij ons de gouden gids dus dan weet je het wel en teveel keus is ook moeilijk. Eerst maar een bakkie lawaai koffie op de kamer die overigens op dat moment best te drinken was.

Eerst allemaal maar even douchen en de auto in om een locatie te zoeken voor het eerste ontbijt.

Onderweg kwamen we onwijs mooie plekken tegen waarvan een van de diverse jacht havens. Via een brug reden we het stadje binnen en hebben alleen maar om ons heen gekeken van verbazing.

Uiteindelijk een heerlijk broodje bij Subway gegeten waar we zowaar twee mega kamer olifanten achter het buffet zagen.

En toen……………..ja hoor een supermarkt in, we hebben onze ogen uitgekeken een vriesstelling van 15 meter lang met alleen maar liter emmers ijs, vervolgens zo’n zelfde stelling met allemaal taarten een groenten stelling met wel 20 soorten sla en daarnaast wortels variërend van een kilo tot 10 kilo zak (en ik maar denken wat doen ze met 10 kilo wortels………….. persen dus). Een aquarium met kreeften erin een stelling met 40 verschillende smaken pindakaas?????? Maar goed wij haalde onze dingetjes en liepen naar de kassa waar 1 mevrouw met ons ging afrekenen en de andere mevrouw het voor ons inpakte, wat geweldig dacht ik nog en toen zei de inpakmevrouw: Zal ik het even naar Uw auto brengen…………ik dacht dat verstond ik vast niet goed maar…………..ze zei het echt. Ik was zo verbaasd dat ik zei dat dat niet hoefde en dacht wat gaat er bij ons in Nederland Niet goed!!!!!!!!.

Rash wil na twee dagen hier te zijn al emigreren, je weet niet wat je mee maakt zo beleeft en relaxed als deze mensen hier in America zijn.

Na deze leuke nieuwe ervaring nog even naar Starbucks gegaan en een heerlijke koffie gedronken en in de middag heerlijk op het strand gelegen voor de deur van ons hotel. Rond een uur of 17.00 naar de kamer om heerlijk te douchen en in de Gouden gids kijken waar we s, avonds zouden gaan eten. Na enig speurwerk is dat een grill restaurant geworden waar we weer zoveel eten kregen dat we de rest hebben laten staan, wat trouwens overal voorkomt is dat als je een drankje besteld en deze is op er kosteloos een nieuwe wordt neergezet (gelukkig alleen bij water en soda, s anders was ik elke avond rollend naar huis gegaan. We gingen nog even pinnen, dat doen je hier vanuit je auto. Je rijd een soort van straatje in met een pinautomaat, je doet je raam open en je pint dit noemen ze een Drive- up ATM pfff echt bizar weer. Na het eten zijn Hans en Rash nog even het strand opgegaan want het was er mega druk, als je goed oplet op het strand zie je in de verte de dolfijnen duiken zoooo mooi. Kahlain stond in te storten dus die ging er lekker op tijd in

1. Samantha:
    2 augustus 2012
    Wat leuk allemAal lijkt me iderdaad leuke ervaring.. En emigreren mag hoor neem je mij wel mee he hahahaha xxxx