Gambia Kotu

13 november 2012 - Banjul, Gambia

Dinsdag 13-11-2012
Om 9.00 komt er iemand van corendon dus vroeg op
Eerst ff koffie en die smaakte heerlijk
We hebben een waterkoker op onze kamer dus dat is top
Het douche water is lekker alleen kwamen we erachter dat het putje niet doorliep
Het water kwam namelijk onze kamer in lopen Hihihihi ach kleine dingen hou je altijd
Maar het kan ook zo zijn dat als je van het toilet komt en je handen wilt wassen dat er geen water is ook leuk
Vandaag is het wel warm weer maar het zonnetje laat zit matig zien
Het ontbijt is oke er is veel fruit yoghurt brood ham kaas eieren spek croissants wafels jus koffie thee water verhongeren doe je niet
We starten vandaag met een relax dag hier en daar de boel een beetje verkennen
Op het strand lopen er vrouwen in groene shirts die fruit aan je willen verkopen of kleding op maat laten maken of voor de massage
De een nog vriendelijker dan de ander
Onder elkaar kibbelen ze wat af echt grappig om te zien
Gambianen die met een paard aan komen lopen en je een rit aan willen smeren
De zon is nu goed doorgekomen het zeewater is top qua temperatuur
Op het strand gegeten
We hebben Kunta Kunta ons fruit laten maken, ze heet anders maar wij geven ze hier bijnamen. De sapman hebben we voor 50 delasi Sap laten persen
We konden zelf kiezen echt bizar en we vragen ons af hoe ze dit maken want een sapcentrifuge hebben we niet gezien hahahahhaahha
Om een uur of 3 nog even een duik in het zwembad genomen en een drankje gedronken
Daarna lekker naar de kamer waar Jamila vanuit de badkamer vroeg of ik het ligt uit gedaan had maar ehhhhhhh nee dit keer viel de stroom uit jaja die kenden we nog niet
Uit mijn ooghoek zie ik dat de bedden tegen de muur geschroefd zijn dus ik kan me zo voorstellen dat als je met je partner iets te ruig te werk gaat je met deze wandjes zomaar eens bij je buren terecht kan komen
De koers is gunstig vandaag dus toch maar gaan venten bij het wisselkantoor
We wilde 42 delasi voor n euro maar na twee tentjes werd het 41 dat is al 3 delasi meer dan gisteren
We hebben gegeten bij Ali Baba daat hoorde we al veel over en we hebben voor 10 euro gegeten en gedronken met zijn tweeën
op het resord was een show met dansers die je op afstand al rook heel bizar maar leuk om naar te kijken
tijdens het terug lopen werden we weer aangesproken door Gambianen en verluidterde in Jamiel dr oor
Will you like marihuana
Je schrikt je dood en wil zo snel mogelijk weer weg
Mensen met paarse shirts zijn van de beveiliging en die liep met ons mee maar ook hij probeerd een excursie bij je te slijten en je gezellig mee naar huis te nemen voor een drankje en voor een Nice conversation en dan vraag je je af hoe zij dat zien
Nou ik trap er niet in
Hij zij ook dat iedereen van de beveiliging het over ons had en dat ze ons goed moesten beschermen
Als je om hulp vraagt springen ze een gat in de lucht van blijdschap dat ze juist ons mogen helpen
Eenmaal bij onze kamer zagen we dat we een nieuwe deurklink hadden gekregen maar deze was echt heel mooi in vergelijking met de andere
Maar toen we hem open wilden doen paste onze sleutel natuurlijk niet wij lagen weer gevouwen van het lachen dus al gierend naar de receptie om een andere sleutel te halen
Tijdens het lopen daar na toe viel de stroom uit dus gieren en toch ook een beetje spannend op zoek naar de receptie waar we uiteindelijk een andere sleutel kregen en hebben meteen voor twee dagen internet gekocht
Op de kamer meteen geprobeerd en na verloop van tijd deed hij hetal bleek na 5 min het kaartje op te zijn dus weer alles opnieuw opstarten
Gelukkig het thuisfront nog ff gesproken en onze avonturen verteld
Daarna lekker slapen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade