Gambia Kotu

14 november 2012 - Banjul, Gambia

Woensdag 14-11-2012
ontbijt was weer goed, tijdens het roosteren van het brood viel de stroom uit en omdat het rooster nog heet was werden de broodjes zwart hahahahhaahha
Maar iedereen blijft relaxed en dat is maar goed ook
Op het strand wordt het steeds gekker
Ze vragen steeds je naam en zelf heten ze Magic of Black and Decker
Ook zijn we Kevin Costner al tegen gekomen
Als ze het strand schoonmaken dan doen ze dat met een hark en vegen het op een grote hoop, daarna graven ze een kuil en gooien alles daar in en stoppen het gat weer vol met zand zooooooo opgeruimd Hihihihi
Vandaag via een lokale gids osmar een excursie geboekt
Eigenlijk durfde we niet omdat we met zijn tweeën zijn maar we horen van iedereen dat hij een betrouwbare gids is
Zondag gaan we om 10.00 uur met een jeep naar de krokodillen en een lokale markt ook maken we een boot tocht
De krokodillen schijn je te kunnen aaien omdat deze vis eten ipv vlees??
Wordt vervolgd
Omdat het erg heet was vandaag zijn we lekker op tijd naar onze kamer gegaan om even met het thuisfront te bellen maar dat valt niet mee hahahahhaahha maar toch gelukt
Daarna voor het eerst met de taxi naar het Gamasenegal district
Het was ff pingelen maar voor 100 delasi kwamen we op de plaats van bestemming
Het stikte er van de restaurantjes en na een paar gezien te hebben bleven we staan bij een Afrikaans restaurant omdat daar drie kleine schattige Gambiaanse meisjes voorbij liepen met hun vader in rosé jurkjes met bijpassende schoentjes
Het leken wel klein aangekleede aapjes
Omdat de medewerker van dat restaurant voor ons regelde dat we met hun op de foto mochten zijn we daar blijven hangen en hebben daar heerlijk gegeten
Steak met pepersaus en beef met stroganoff saus
Na het eten werd ons geadviseerd dat er om de hoek live muziek was en zijn daar uiteindelijk gestrand
We dronken een amaretto en kregen van het huis een schaaltje kroepoek
Dit tentje deelt 50% van de omzet met de lokale bevolking dus daar gaan we van de week nog een keer terug ook de menu's zagen er goed uit en werden we goed bij gepraat door de medewerkers
Er kwam een jeeptaxi aanrijden met harde rasta muziek en vroegen hem om ons voor 100 delasi naar het hotel te brengen
Deze rit was echt lache we hebben er een stukje van gefilmd
De muziek ging weer loeihard aan en ondertussen werd er van alles verteld en gevraagd
Eenmaal voor de deur zette hij zijn motor af en zij dat we even moesten praten
Ik dacht wat hebben we nu weer aan ons hemd hangen
Maar Answer ( dat was zijn naam) grabbelde zijn excursie boek onder zijn stoel vandaan en wou ons van alles aansmeren
Om van hem af te komen maakte we een foto van hem en zeiden dat we iedereen over hem zouden vertellen en dat vond hij geweldig
Eenmaal op de kamer een tweetje gedronken en vroeg onder de wol want morgen gaan we aapjes kijken

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade