Dag 15 13 augustus 2012 Clearwater Beach

13 augustus 2012 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

Dag 15  13 Augustus 2012 Clearwater Beach

Omdat we de tijd genomen hebben om alles in te pakken zijn we wat georganiseerder vertrokken. De kofferbak zag er wat relaxter uit dan onze vorige verhuizing. De weg er naar toe was prachtig, onderweg nog ff een Sub Way en een Star Bucks gepakt. Onderweg door Tampa gereden en dat  ziet er geweldig uit met mooie hoge gebouwen.

Eenmaal aangekomen in Clearwater eerst even getankt want deze auto zuipt meer als ik dus die lust wel wat. Op bijna alle wegen die je rijdt zie je strand. Je ziet allemaal lange bruggen die de eilandjes aan elkaar verbind en mooie jachthavens. Ik zag nog een mega gebouw maar dat bleek later het provinciehuis te zijn.

Eenmaal aangekomen halen ze de auto voor je leeg (de koffers dan he) en parkeren ze de auto voor je. We hebben een kamer met zeezicht en het zwembad. Hans en Ik hebben ff een rondje gedaan. Zonder zonnebril kan je bijna het strand niet op in de zon zo wit is het zand.

Binnen in de lobby zit gewoon een STARBUCKS hahahahha TOPPIE met alles erop en eraan, en allemaal winkeltjes. Als je naar buiten loopt houden ze de deur voor je open geweldig!!!!

In de lobby hebben ze een zand sculptuur gemaakt van het zand van Clearwater Beach.

Eenmaal de zwemkleding aan meteen de zee in gegaan en die was gewoon heet hahahaha dus voor de afkoeling moet je daar niet zijn, het water is wel heel schoon op wat zeewier na en de meeuwen lopen gewoon naast je op het strand.

Er varen piratenboten voorbij die kanonschoten afvuren, daar kan je als je wilt als toerist op als een soort excursie. Ook zagen we een vliegtuig heel laag overvliegen, net zoiets als wat je in Nederland over het strand ziet met reclame er achter alleen deze was iets groter dan een cityhopper, alleen dan zonder reclame.

Vanmiddag was er een campagne voor de aankomende verkiezingen van America met Mitt Romney in Sint Augustine  waar wij geweest zijn de eerste vier dagen. Grappig dat het allemaal zo dicht bij is, en vooral hoeveel media hier mee bezig is. Elk uur zie je Mitt Romney en Obama langs komen.

Dat deze omgeving (Clearwater) zeer geliefd is merk je meteen aan de huizen prijzen, deze liggen al gauw 7x hoger dan aan de kant van de Atlantische oceaan. Ook het zand van het strand is veel lichter. Tot nu toe heb ik verschillende potjes strand zand verzameld (St Augustine Beach, Daytona Beach en Clearwater Beach.

Misschien gaan we nog een bezoek brengen aan Tampa en /of St.Petersburg, maar als we gewoon hier blijven is het ook oké. Door dat het heel toeristische is zijn er allemaal kleine souvenirs winkeltjes en leuke terrasjes. Op 11 km van Clearwater vandaan ligt de chique woonwijk Belleair.

Clearwater behoort tot de brede stranden van de Golf Coast en wordt veel bezocht door gezinnen met kleine kinderen en er zijn veel watersport faciliteiten en vanuit de jachthaven kun je boottochtjes maken en zie je de dolfijnen langs je bootje zwemmen. Het gebied staat bekend als de Holiday Isles

Clearwater ligt aan de andere kant van de kust van Florida, dus we moesten doorsteken maar dat duurde maar iets meer dan 1 ½ uur.

Restaurants zijn er te kust en te keur en aan de overkant van ons hotel zijn we maar meteen aangeschoven. Kahlain zag een hond bij een tafel liggen en die heeft hij nog even een knuffel gegeven.