Dag 19 17 Augustus 2012 Sanibel Captiva

17 augustus 2012 - Sanibel, Florida, Verenigde Staten

Dag 19 17 Augustus 2012

Op dit plekje ook weer een Starbucks en voldoende mogelijkheden om even lekker te ontbijten.

S, morgens nog even op ons buiten terras gezeten, totdat ik iemand die langs liep hoorde zeggen What,s that A Snake, ik sprong meteen op en zag een slang oversteken van het grasveld naar de bosjes onder ons Beach house en het was zeker bijna 2 meter. YEG dacht ik hier ben ik echt bang voor, hoop maar niet dat Kahlain het ziet want alles wat kruipt, springt, hupt en glijd pakt hij op.

Ik was er meteen klaar mee en besloot die middag niet meer die kant op te gaan. Omdat dit gebied voor 80% uit natuur bestaat kan het dus vaker voorkomen dat je een slang tegen komt bahhh.

We besloten een boot te gaan huren en de Golf van Mexico op te gaan, we kregen een map mee met allemaal kleine eilandjes waar we naar toe konden.(Koraal eilandje, Schelpen eilandje en nog een aantal) We kwamen na een uurtje aan op een onbewoond eiland vol met de mooiste schelpen en legde de boot aan (dachten we)

Een anker was niet nodig maar dat bleek achteraf anders, de stroming was zo sterk dat als je van de boot afsprong je zo een paar meter meegenomen werd dus toch maar even het anker uitgegooid al was dit alleen al goed voor dat we de boot van 9 meter niet kwijt zouden raken.

Op het eiland begon het ook nog een minuut of 10 te regenen en die regen was gewoon koud dus wij het water in want dat was een stuk warmer. Later klaarde het weer op en hebben we gesnorkeld en heel veel schelpen gevonden. Het water is zo helder dat je van alles zag zwemmen zelfs een Rog.

Toen Rash die zag wilden hij niet meer want hij was bang dat hij net zo als Steve Irwin in zijn hart zou worden gestoken, wij lache natuurlijk maar je komt zoveel raars tegen dat je af en toe wel achter je oren krapt.

Voordat we weg gingen vertelde de verhuur meneer dat we absoluut niet op bepaalde stukken mochten varen maar we begrepen toen niet waarom en hebben dat eigenlijk ook niet gevraagd.

Totdat we kahlain een stukje lieten sturen want tja Rash mocht het ook. Het was net of die hele motor de soep in ging want we zaten op een soort van zand bank oeps……………motor maar ff uit het water gehaald en die zat vol met zeewier o.i.d. , OHHHH zei Hans nou begrijp ik ook waarom die vent het steeds herhaalde waarom we daar niet mochten varen…….

Uiteindelijk alles weer goed gekomen en een heerlijke, leuke en spannende dag gehad.

S, avonds gegeten bij een bbq hut daarna spullen weer bij elkaar gepakt en alles gewassen want morgen toeren we weer verder naar Naples waar we drie dagen blijven.