Dag 20 18 Augustus 2012 Naples

18 augustus 2012 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Dag 20 18 Augustus 2012 Naples Hotel La playa (FL)

Nog 8 dagen te gaan, het gaat nu allemaal wel steeds sneller. Enerzijds kijk je uit naar wat nog komen gaat, anderzijds tikken de dagen weg en moet je weer naar huis. We hebben het zo fijn hier, het is allemaal zo gaaf en mooi wat we meemaken. Maar goed gelukkig hebben we nog ruim een week te gaan.

Het was maar 5 kwartier rijden van Sanibel Captiva naar Naples en konden meteen al op onze kamer. De kamer is zo romantische ingedeeld en we zitten pal met ons terras aan de zee zo gaaf gezicht met al die palm bomen.

Eerst even de spullen uitgepakt en toen meteen het strand op, ook op het strand is er bediening en komen ze ook nog eens langs met ijs koude doekjes voor de warmte  (?) Rash en Kahlain hadden hun stoeltjes heel dicht bij de zee neergezet en de golven waren zo hoog dat zij met stoel en al omver werden geblazen, dikke pret dus. Ook hier liggen schelpen maar niet zo veel als in Sanibel, hier zitten we ook aan de Golf van Mexico.

Op een gegeven moment zagen we iets groots aanspoelen en de kinderen liepen er heen, later bleek het een mega grote schildpad te zijn, zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Aan zijn toestand te zien was hij al een tijdje dood en lagen zijn ingewanden gedeeltelijk uit zijn lijf. De mensen van het hotel hebben hem in doeken gewikkeld en afgezet met lint, later toen het water wat lager was hebben ze de schildpad onderzocht en gemeten en op een brancard gelegd en op het strand begraven.

Op het strand zie je meer stukken wat afgezet is met lint, hier hebben de schildpadden eieren gelegd. S, avonds om 21.00 uur moet iedereen zijn gordijnen op zijn kamer dicht hebben zodat de zee schildpadden het strand op kunnen om eieren te leggen.

Er zijn meerdere zwembaden bij het hotel en daar hebben we ook nog even lekker een duik genomen. De menukaart zag er goed uit dus we hebben daar meteen maar even gegeten.