Dag 21 19 Augustus 2012 Naples

19 augustus 2012 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Dag 21 19 Augustus Naples Hotel La Playa

Vanmorgen vroeg wakker en even bijkomen op het balkon met een mooi uitzicht over de zee. We besloten een Airboat tour te gaan doen om Krokodillen te bekijken in de Everglades.

In de gids van het Hotel stonden al een aantal excursies maar we hebben online nog even verder gekeken. Een hele dag met kahlain in een bootje tussen de krokodillen vonden we toch niet zo’n goed idee, aangezien het best wel een ondernemertje is, dus een tour wat iets korter zou duren zou perfect zijn.

Bij Corey Billie,s vonden wij die en dit was korter rijden dan de andere tours die we gezien hadden. Het leuke van deze was dat je na afloop ook nog een baby krokodil vast kon houden, duzz dan was kahlain ook weer aan zijn adrenaline stoot gekomen voor deze dag.

Dennis de bestuurder van de airboat was erg enthousiast en maakte veel grapjes tussendoor (ook enge grapjes) De boot ging best hard 80 km p/u ongeveer en dat tussen die monsters vond ik best wel een dingetje.

Hij deed ook nog even een 360 rondje dus ik had m daarna wel ff gehad.

De krokodillen waren best mega de grootste was 2 meter 40, soms zag je ze met zijn vieren tegelijk naar het bootje toe zwemmen en Had ik Rash ook op mijn schoot zitten. Tussen de smalle paden door zag je water slangen zwemmen bahbah maar niet te veel over nadenken. Dennis vertelde dat alleen al afgelopen zomer 6 mensen die hier wonen al verschillende ledenmaten kwijt geraakt zijn door een krokodil. Goed om te weten dacht ik NOT. De huizen die je hier ziet zijn allemaal afgezet met grote hekken ter bescherming, ik weet niet of ik zo zou willen leven (niet) en dan hebben we de verschillende soorten slangen nog niet benoemd, en ga me daar ook maar niet in verdiepen. Heb er deze vakantie al te veel gezien.

Na afloop van de boot tocht werden we meegenomen naar een grote tuin met een groot hok en voor dat ik het in de gaten had, had Kahlain er al een in zijn armen liggen. Een smile van oor tot oor. Ik bedacht me in ene dat dit nu of nooit was en ook ik heb er een vast gehouden. Gelukkig hadden ze wel zijn bek dicht gesnoerd met een haar elastiekje en het voelde als een krokodille ledere tasje. Ik keek zoveel mogelijk de andere kant op en voelde met mijn handen de bewegingen in het lijfje van dit baby krokodilletje (4 jaar). Even later had kahlain er nog een in zijn handen zonder elastiekje en die was twee jaar oud en die dennis maar lachen.

Eenmaal terug in de auto was iedereen enthousiast en bekeken we de foto’s en filmpjes.

S,middags nog heerlijk aan het zwembad gelegen en leuke foto,s gemaakt. S,avonds zijn we Naples ingereden en hebben we heerlijk gegeten bij de LongHorn Steakhouse en had ik een mega T Bone te pakken. Waarschijnlijk schuiven we er morgen ook weer aan.