Dag 24 22 Augustus 2012 Key Largo

22 augustus 2012 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Dag 24 22 Augustus 2012 Key Largo

Vanmorgen eerst uitgeslapen en daarna een ontbijt genomen in het hotel zelf. Het zwembad van het hotel waren we nog niet geweest en daar hebben we Hans zijn onderwater hoes meteen getest.

Om 13.00 op de boot voor onze snorkel trip. We zijn eerst langs watervilla, s gevaren van hele rijke bewoners. Buiten dat ze allemaal een vette boot voor de deur hebben liggen hebben de meeste ook nog een zwembad erbij. We zijn er langs een gevaren die zelfs een eigen vliegveld naast zijn huis had.

Later zijn we ver de zee op gevaren waar de Kapitein nog een noodsignaal kreeg van twee grote nationale schepen.

Op een gegeven moment stopte de boot, omdat de golven erg hoog waren sprong eerst de kapitein het water in om te voelen of er geen onder waterstromingen waren. Maar alles was in orde en konden wij onze vliezen aantrekken en het water in.

Ook dit vond ik eng maar heb het wel gedaan, want ook deze kans zal niet snel meer voorbij komen.

Maar ja als je van te voren hoort dat er zeekoeien, haaien en mega grote schildpadden kunnen zwemmen dan ga je er toch anders in. Maar gelukkig viel het mee en hebben we hele mooie grote maar ook duizenden kleine vissen voorbij zien komen.

Ik ben er op een gegeven moment uit gegaan, de golven waren zo hoog dat ik misselijk werd en kots nijgingen kreeg. Toen ook Hans zijn ontbijt er uit gegooid had in de zee stelde de Kapitein voor de andere kant van het eiland op te varen in de hoop dat daar de golven minder zouden zijn (en dat waren ze gelukkig) en vervolgens zijn we er daar weer in gedoken.

De Kapitein vertelde ons dat er aankomend weekeind zwaar weer zou komen op het eiland en adviseerde ons om naar het vaste land te gaan. Hij was bang dat zijn boot het niet zou overleven. Het eiland zou de dupe worden van een flinke nasleep van een Tornado. Gelukkig zitten wij dan weer veilig in Nederland, maar voor de bewoners komt er een vervelende periode aan.

Na een uur of drie zijn we weer terug gevaren naar ons hotel en hebben we ons lekker gedoucht we waren kapot en was ook nog een beetje misselijk.

S, avonds hebben we gegeten bij Wendy’s en zijn vroeg onder de lakens gegaan want morgen vertrekken we naar Miami.