Dag 4 Saint Augustine

2 augustus 2012 - Saint Augustine, Florida, Verenigde Staten

Donderdag 2 Augustus 2012 Saint Augustine

De kids zitten al aardig in het nieuwe ritme, om een uur of 9.00 kwamen ze om het hoekje kijken. Hans en ik waren vanmorgen om 6.00 wakker, gelukkig gaat de plaatselijke Starbucks dan ook open dus Hans was zo lief om twee medium Cappuccino’s te scoren met warme croissants. En zo zaten we te genieten op ons balkonnetje met uitzicht op de Atlantische Oceaan en een opkomende zon.

Omdat het onze laatste hele dag was in Saint Augustine besloten we om toch nog even in de ochtend een stukje te gaan rijden in de omgeving.

We stopte bij een plaatselijke doe het zelf store (een soort van Gamma) waar we buiten mega grote BBQ,s zagen staan voor een prikkie, al fantaserend liepen we er langs en verzonnen hoe we zo’n BBQ mee naar Nederland zouden kunnen nemen (NOT). Bij het idee dat we zo’n BBQ op de bagage band zouden parkeren maakte ons melig en liepen al nee schuddend met ons hoofd naar binnen.

Onderweg waren we al leuke huisjes tegen gekomen die je voor $ 120,000 al kunt kopen en daar hadden deze BBQ leuk in het tuintje kunnen staan. Binnen was het ook allemaal net ffies groter dan wat wij gewend zijn maar het zag er goed uit. Ik zag een wasmachine die ook kan stomen echt te grappig. Een winkel verderop leek op een soort Maxis ook daar heb ik wat foto’s geschoten van zoveel soorten M&M en Coca Cola smaken, je begint je af te vragen waarom wij dat dan niet hebben.

Op de terug weg nog wat historische bezienswaardigheden en jachthavens bekeken. Tegen een uur of 12.00 naar het strand gegaan waar de kids met een surfplank aan de gang gingen, de golven waren zo hoog en in de verte zagen we weer de dolfijnen springen. Aan het einde van de middag nog even bij het zwembad gelegen met een ijskoude smootie.

Paul een Amerikaanse ex marinier met pensioen die we hebben leren kennen kwam kijken wat voor snoep we bij ons hadden en kwam even wat proeven. De Nederlandse DROP vindt hij helemaal geweldig (Drop kennen ze hier niet).

S, avonds bij Havanna’s Steakhouse gegeten waar je net als bij alle andere Restaurants van alles Veel te Veel krijgt. Als je een steak besteld krijg je er soep, salade of Spaghetti bij dus eigenlijk een extra gerecht, en dat is voor mij niet goed. Ik heb vanuit huis uit geleerd altijd mijn bord leeg te eten maar als ik dat hier ga doen is 1 vliegtuigstoel voor de terug weg niet voldoende.

Morgen naar Orlando met een tussen stop bij Daytona Beach waar je gewoon met de auto het strand op mag………………..